• Ciekawe miejsca
  • Piękne miejsca w Polsce? Oto jedno z nich!

Wakacje za nami. W tym czasie odwiedzaliśmy piękne miejsca w Polsce. Dziś chcę pokazać Wam jedno z nich. Zapraszam na wycieczkę do zamku w Mosznej. Jeśli macie listę miejsc, które chciałybyście odwiedzić koniecznie go do niej dopiszcie!

Świat jest piękny, ale Polska również! Dlatego bardzo lubimy ją zwiedzać. Ostatnio wybraliśmy się do Mosznej. Małej miejscowości położonej w województwie opolskim. Znajduje się tam zamek z 365 pomieszczeniami i 99 wieżami otoczony pięknym parkiem.

Piękne miejsca w Polsce blisko natury

Gdy zatrzymaliśmy się na parkingu już wiedziałam, gdzie zrobimy sobie piknik! Tuż obok znajdował się uroczy staw, w którym pływały łabędzie. Dookoła biegły parkowe dróżki, przy których można było usiąść na ławce i chłonąć piękno przyrody. Lepszej „restauracji” w okolicy być nie mogło! Zrobiłam „rezerwację” 😉 i poszliśmy zwiedzać.

Piękne miejsca w Polsce - park przy zamku w Mosznej

Zamek Moszna

Zamek widać już z oddali i naprawdę robi wrażenie. Duży, otoczony fontannami i zielenią parku.

Piękne miejsca w Polsce - Zamek w Mosznej
    Zamek Moszna – widok z boku na palmiarnię. fot. A. Beza

Widok z tarasu na fontanny i park. fot. A. Beza

Zamek Moszna w miniaturze. fot. A. Beza

Zamek Moszna – widok od strony parku. fot. A. Beza

Zwiedzanie odbywa się z przewodnikiem i trwa około godziny. A historia zamku jest bardzo ciekawa przynajmniej dla dorosłych. 😉

fot. A. Beza

Chłopcom zwiedzanie wnętrza podobało się mniej, więc patrzyli tęsknym okiem na zewnątrz ;).

W zamku znajduje się również palmiarnia i klimatyczna kawiarnia.

Po wyjściu zaliczyliśmy spacer po parku, a potem poszliśmy na lody. Chłopcom wrócił entuzjazm i energia. 😉 W parku znajduje się również plac zabawy, oczywiście w stylu zamkowym – stały punkt prawie każdej naszej wycieczki. 😉

fot. A. Beza

Mało znane piękne miejsca w Polsce

W drodze powrotnej odwiedziliśmy jeszcze jedno miejsce, które chcieliśmy pokazać chłopcom – Fabrykę Robotów w Łączniku. Jej twórca, pierwszego robota wykonał na prośbę swoich dzieci. Tak narodziło się jego hobby.

Obecnie tworzy ręcznie roboty na wzór tych filmowych z fragmentów wyzłomowanych aut, motorów i innych elementów stalowych do recyklingu. Największe i najbardziej pracochłonne roboty budowane są około 700 godzin, ważą nawet 900 kg i sięgają 3,5 m wysokości. W 2017 r. Fabryka Robotów została uhonorowana wyróżnieniem w konkursie na najlepszy produkt turystyczny woj. opolskiego. Dzieła artysty są rozpoznawalne na całym świecie i są to, moim zdaniem, prawdziwe cuda! To kolejny dowód na to, że tacierzyństwo potrafi być bardzo inspirujące. Zresztą zobaczcie same!

Piękne miejsca w Polsce - Fabryka Robotów w Łączniku

Nie muszę dodawać, że chłopcy byli zachwyceni!

Moszna to piękne miejsce w Polsce, idealne na rodzinną wycieczkę. Można tu połączyć zwiedzanie z odpoczynkiem na łonie natury i dobrą zabawą. Aha i koniecznie zajrzyjcie do „restauracji”, o której pisałam na początku, tylko nie zapomnijcie wziąć ze sobą coś pysznego do jedzenia! 😉 Złota polska jesień to wspaniały czas na wycieczki. Jeśli szukacie inspiracji to jedna z moich propozycji.

Pozostałe piękne miejsca w Polsce, o których pisałam na blogu możesz zobaczyć TUTAJ. A jeśli Ci się tu podoba dołącz do newslettera i polub mój fanpage na Facebooku.